راهنمای نصب شیرآلات چشمی و هوشمند


آموزش رایگان نصب شیرآلات چشمی و هوشمند الکترونیکی شاران

راهنمای نصب شیرآلات چشمی و هوشمند

پیش از اینکه برای نصب شیرآلات چشمی و هوشمند اقدام کنید، لازم است سیستم لوله کشی از رسوبات احتمالی موجود در لوله ها پاک شود. برای این منظور ابتدا شیر فلکه اصلی آب را بسته، درپوش لوله های آب سرد و گرم را برداشته و به طور لحظه ای جریان آب را برقرار کنید تا رسوبات موجود در لوله ها با فشار آب خارج شوند. پس از پاکسازی لوله ها، جهت جلوگیری از رسوبگیری دوباره سیستم و آسیب به شیرآلات حتما شیر پیسوار فیلتر دار تهیه و نصب کنید.

۱- پیچ زیربندی کف شیر را از بین قطعات تعبیه شده در جعبه درآورده و مطابق شکل آن در جای مناسب خود به کمک دست یا آچار ببندید.

۲- شلنگ های آب گرم و سرد (شلنگ های پیسوار) موجود در جعبه را به سوپاپ های ورودی آب در زیر شیر ببندید و به کمک آچار اتصالات را محکم کنید.

پیش از انجام مراحل بعدی مطمئن شوید اتصالات شلنگ ها به خوبی سفت شده اند تا از هرگونه نشتی جلوگیری شود.

۳- شلنگ های پیسوار، پیچ و کابل برق سنسور را از حفره ی روشویی رد کرده و شیر را بر روی روشویی سوار کنید.

۴- اورینگ موجود در جعبه را در قسمت کف شیر (مطابق با شکل) قرار دهید. در نظر داشته باشید که این اورینگ کاملا صاف در جای خود فیکس شود.

دقت داشته باشید که شلنگ ها پس از عبور از حفره به هیچ عنوان تحت پیچش، کشیدگی و یا فشار قرار نگرفته باشند. زیرا این امر باعث کاهش طول عمر شلنگ، نشتی آب و در نتیجه خرابی قطعات داخلی شیر میشود. رایگان

راهنمای نصب شیرآلات چشمی و هوشمند

۵- واشر لاستیکی را زیر سینک روشویی از داخل پیچ زیربند رد کنید. سپس آن را توسط مهره زیربند بسته و توسط آچار اتصالات را محکم کنید.

۶- در هنگام بستن اتصالات زیر شیر، دقت داشته باشید که اورینگ و یا حتی خود شیر از جای خود جابجا نشود تا شیر دقیق و بدون ایراد بر روشویی فیکس شود.

۷- شلنگ های پیسوار را متناسب با ورودی آب سرد و گرم به شیر پیسوار متصل کنید و توسط آچار به خوبی آنها را محکم کنید.

  • دقت کنیدشلنگ آب گرم به ورودی گرم و شلنگ آب سرد به ورودی سرد متصل شود. استفاده از نوار تفلن هنگام نصب این شلنگ ها غیرضروری میباشد. تنها کافیست اتصالات را با آچار به خوبی محکم کنید.

۸- جریان آب را برقرار کرده و نشتی آب را در تمامی اتصالات شیر چک کنید و مطمئن شوید که تمامی اتصالات به درستی وصل شده اند. اکنون مراحل نصب شیر تکمیل شده و شیر هوشمند شما آماده استفاده میباشد.

تکمیل مراحل نصب به صورت گام به گام، نصب شیرآلات هوشمند را آسان میکند. درصورتی که انجام این مراحل برای شما دشوار است و یا ابزار مناسبی در اختیار ندارید، به شما پیشنهاد میکنیم از کمک یک متخصص برای نصب این شیرآلات بهره ببرید.

  • نکتهبه طور کلی شیرآلات هوشمند از حساسیت بالایی نسبت به سطوح بسیار براق و درخشنده برخوردار هستند. بنابراین در هنگام استفاده از این شیرآلات دقت کنید که این سطوح در نزدیکی شیرآلات هوشمند قرار نگیرند.

شیرآلات هوشمند و چشمی به دلیل داشتن سنسور مادون قرمز بسیار به نور لامپ های فلوئورسنت و کم مصرف حساس میباشند. بنابراین در هنگام نصب این شیرآلات به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید و از لامپ های معمولی و یا LED استفاده کنید تا اختلالی در عملکرد سنسور این شیرآلات به وجود نیاید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *